Nu totul e ceea ce pare !

Nu totul e ceea ce pare !

joi, 20 mai 2010

Ambitia !

Asta seara , am fost rugata as putea spune , de o prietena ( si aici nu sunt ironica deloc , dar chiar deloc , este unica mea prietena adevarata , cu care nu cred sa fi avut o disputa serioasa niciodata in 14 ani ; dar asta este ceva mai putin important acum ) sa o ajut cu o opinie pentru scoala . Aceasta opinie presupune exprimarea parerii ei despre ambitie . In urmatoarele randuri va voi scrie cele pe care i le-am scris/spus si ei :
In opinia mea , ambitia este in general o calitate , dar uneori poate fi considerata un defect , depinzand de accentuarea si intensificare/intensitatea ei .
Spun acestea argumentand prin faptul ca acest sentiment , atat ajuta , cat si distruge . Dupa cum bine spunea si Dante Aligheri : " Lumea nu e a celor modesti , ci a celor energici " , dar dupa cum mai putin bine spuneam si eu : ambele extreme ale ambitiei , atat cea minima , delasarea , cat si cea maxima , epuizarea , atat fizica , cat si morala , pentru a obtine lucrul mult dorit , nu sunt sanatoase si pot fi caracterizate , ca trasaturi negative .
In opinia mea , de muritoare , ambitia este mai mult o calitate , ea ajutand la conturarea portretului unei persoane , sustinand abilitatile acesteia , devotamentul , seriozitatea si implicarea totala in obtinerea sau atingerea idealului .
Contrar opiniei mele , cea a marilor filozofi , fiind cu totul si cu totul alta , aceea ca ambitia este mai mult un defect , decat o calitate , dar totusi tind sa cred ca si ei se refereau tot la maximilizarea si intensitatea acesteia . Cateva citate ale personalitatilor de valoare , fiind urmatoarele :
" Ambitia e ca moartea : vrea sa puna gheara peste tot . " , Honore de Balzac .
"Cele mai multe dezbinari se ivesc in cetati din cauza ambitiei . " , Aristotel .
Cu toate acestea , ambitia poate interpretata diferit , de la persoana la persoana . Sfatul meu si concluzia acestei lucrari mediocre , ar fi :
" Stai departe de oamenii care iti micsoreaza ambitia . Oamenii mici intotdeauna fac asta . Cei cu adevarat mari te fac sa simti ca si tu poti deveni mare . "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

" Cuvintele sunt cu adevarat mijlocul de comunicare cel mai putin eficient . Ele sunt cele mai expuse la interpretari gresite si cel mai adesea prost intelese "
Neale Donald Walsch